כתבה בעיתון TheMarker - פעילויות תוכן לחברות

רויטל פיזנטי – סדנאות ליישום חדשנות וחשיבה יזמית למנהלים

אם יש לכם ארגון או חברה, את השם רויטל פיזנטי אתם חייבים להכיר. את הנוכחות העוצמתית שלה קשה להעביר במילים והאימפקט של הסדנאות שהיא מעבירה ממשיך להדהד במסדרונות גם הרבה אחרי שהפעילות מסתיימת. פיזנטי היא יוצרת תוכן ומובילה תהליכי חשיבה יזמית וחדשנות פרקטית. "אני תמיד מוצאת את הדרך להשיג יותר בפחות מאמץ, אוהבת מהלכים חכמים", היא מעידה על עצמה.

סדנת הדגל של פיזנטי היא FreshBiz – סדנת משחק ייחודית העוסקת בחדשנות, יזמות, שיתופי פעולה ועבודת צוות. "המטרה שלי היא להעביר למשתתפים את היכולת למנף את המשאבים שנמצאים לנו בתוך הצוות. דווקא אחרי תקופה של ריחוק חברתי, צריכים לחבר אנשים ביחד, כדי לשמור אותם מחוברים לארגון ומגובשים בינם לבין עצמם", אומרת פיזנטי.


"המטרה היא להעביר למשתתפים את היכולת למנף את המשאבים שנמצאים בתוך הצוות". רויטל פיזנטיצילום: אלה פאוסט
חשיבה יזמית – מה זה ואיך זה קורה בשטח?

היא מוסיפה כי כלל הסדנאות וימי הגיבוש מעודדים חשיבה יזמית. "כשאומרים יזמות, אנשים מבלבלים וחושבים שזה להיות סטרטאפיסטים ונדלניסטים, אבל יזמות זו צורת חשיבה. הכלי שיזם צריך זו היכולת לקרוא את המפה עכשיו ולהבין מה השתנה, כשהוא לוקח בחשבון שיש לו נגישות לאינספור כלים חדשים והסביבה שלו דינאמית ומשתנה", היא מסבירה.

הסדנאות מאפשרות להתנסות בצורה חווייתית בשיפור מיומנויות ועידוד חשיבה יזמית, בסביבה המציעה מספר רבדים ומצריכה חשיבה רב ממדית. פיזנטי: "משום שהסדנה היא אירוע חוויתי, הם לא עוברים עיבוד שכלי אלא מביאים את עצמם כמו שהם ואז דפוסי החשיבה שלהם עולים על השולחן. הם פוגשים את עצמם ויכולים ללמוד מה הם לוקחים מזה לחיים האמיתיים. החוויה נותנת להם אפשרות לתרגל 'על יבש', כאשר ככל שיעשו זאת שוב ושוב יאמצו את הכלים האלו גם ביום-יום".

אלמנט נוסף המקבל דגש חדש בימי הגיבוש הוא בנייה של מערכות יחסים. פיזנטי מסבירה כי "עבודת צוות דורשת אמון, כאשר הבסיס לשיתופי פעולה והיכולת לעבוד בצוות בנויים על אנשים והקשרים שהם מייצרים בינם לבין עצמם. אם לא מייצרים לזה מספיק מרחב, זה לא קורה. בסדנה נרצה להבין מה החוזקות והמשאבים שיש לכל אחד כדי שנוכל לעבוד איתם יחד בצורה הרמונית כשניגשים לאתגר המשותף".

העולם שייך לטאלנטים – רוכשים סט כלים ומיומנויות

היא מוסיפה כי מה שהופך עובד לטאלנט, זו היכולת שלו לשלב את אוסף המיומנויות שנרכשו: "כשאנחנו מייצרים שילובים מולטי-דיספילינריים ומכניסים אותם לעשייה שלנו, זה מה שהופך אותנו למיוחדים ויוניקים. בעתיד נצטרך לדעת לקבל פרויקט ולהעמיק בהרבה תחומים במקביל. היכולת להיות גם וגם הופכת אותנו לעובדים שיכולים להתמודד עם העולם הזה ולחברי צוות שאי אפשר לוותר עליהם".


פיתוח חשיבה יזמית פנים ארגונית FreshBiz Israel


הסדנה מטלטלת עבור המשתתפים את כל מה שהכירו על עצמם ומנפצת בהומור אמונות ודפוסים מגבילים. לדבריה, "הסדנאות מראות שאפשר גם אחרת. אנחנו רואים שאנחנו מתנהלים לפי הרבה חוקים שאחרי הסדנה אנחנו מרשים לעצמנו לשחרר ולהתנסות בדרך אחרת. לרוב זה דורש תהליך ארוך, אבל בגלל שהסדנאות חווייתיות זה קורה מאוד מהר. לפעמים כשאנחנו פוגשים את עצמנו בצורה כל כך ברורה, זה מאפשר לשחרר את האמונה הזו יחסית מהר".

בנוסף לסדנאות שהיא מעבירה, פיזנטי גם מלמדת ומתרגלת באדיקות בריאת מציאות, תוך חיבור בין פיזיקה והתפתחות אישית. היא מלמדת בעלי עסקים ומנהלים למגנט אליהם את האנשים והתוצאות הרצויות מבלי להשקיע מאמץ. עבורה, הנאה היא אסטרטגיה ולא פריבילגיה ותפיסת העולם שלה היא שאפשר להספיק יותר בפחות זמן, בזכות הידע, התודעה והכלים הנכונים.

"המטרה המרכזית היא לגרום לצוותים ליהנות מהמשאב האנושי שיש להם בארגון. ארגונים מוציאים המון כסף כדי לקנות ידע שיש להם מתחת לאף. בגלל שאין היכרות שמאפשרת להכיר את הצוותים לעומק, זה מייצר בזבוז משאבים מטורף, במקום לדעת כיצד להשתמש נכון באנשים שכבר נמצאים. באמצעות בניית מערכות יחסים נכונות, אפשר למקסם את המשאב האנושי הקיים", היא מסכמת.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

VTL 493e

לפרטים נוספים והצעת מחיר, מלאו את הטופס ואשמח לדבר איתכם